Bestill kurs

Bestilling av kurs

De Grønnes skoleringsgruppe kan tilby en rekke kurs for våre medlemmer, tillitsvalgte og folkevalgte. Skoleringsgruppa utvikler kurspakker og skolerer kursholdere.

Kursholdere

De Grønne har en rekke dyktige kursholdere spredt over hele landet som kan komme og arrangere kurs i ditt fylke eller din kommune. Reise, opphold og eventuelt honorar må dekkes av lokal- eller fylkeslag.

Ta direkte kontakt med en av våre kursholdere for å høre om de kan avholde kurs:

Her finner du oversikten over våre kursholdere.

Kontakt skoleringsgruppa

Send en e-post til skolering@mdg.no for å bestille et kurs.

Hva slags kurs tilbyrs skoleringsgruppa?

Grønt Grunnkus

De Grønne vil sikre at alle som føler de trenger skolering eller opplæring, får dette. Vi har utviklet våre egne kurs for å gi grunnleggende opplæring i politikk, organisasjon og kommunikasjon til alle som ønsker dette. Formålet er å gjøre medlemmene kjent med partiets ideologi, historie, og oppbygning, samt å gi en innføring i hvordan et lokallag fungerer og hvordan man jobber politisk.

Miljøpartiet De Grønnes grunnkurs inneholder i tillegg en rekke praktiske øvelser og anbefales alle medlemmer. Kurset går over 3×3 timer og består av fem deler:

• Grønn ideologi, historie og samarbeidspartnere

• Grønn politikk

• Organisasjonen vår

• Lokallagsarbeid og påvirkning

• Kommunikasjon

Dette kurset er for deg hvis du:

• Vil lære mer om De Grønnes bakgrunn og ideologi

• Vil bli bedre kjent med organisasjonen vår og hvem vi er

• Vil lære hvordan du kan påvirke politisk – både lokalt og nasjonalt

• Liker å være sammen med og bli kjent med flere grønne mennesker i ditt nærmiljø

Valgkampkurs

Vi tilbyr en kurspakke med fokus på det som vil møte dere i månedene fram til valget. Pakken er satt sammen for å møte behovet til de fleste som er involvert i valgkampen. Kurset består av 2 deler på 4 timer hver:

Del 1

• Standtrening og verving

• Argumentasjonsteknikk og motarbeide hersketeknikk

Del 2

• MDG i valgkamp: 2019

• Politikk og MDGs hovedsaker

Konflikthåndteringskurs

I et lokallag, i en valgkamp og alle steder der frivillige møtes, kan det oppstå konflikter. Vi har utarbeidet et kurs i konflikthåndtering- og forebygging, som vi oppfordrer alle lokallag til å gjennomføre.

Del 1

• Vi tar i bruk verktøyet Diversity IceBreaker som skal bidra til personlig refleksjon, bedre kommunikasjon og forståelse. Målet er å kunne håndtere konflikter på en tryggere måte og at deltagerne får ett felles språk i møte med hverandre og de utfordringene det gir å være politisk aktiv i ett stort mangfold av personligheter.

Del 2

I denne delen går vi nærmere inn på hva en konflikt er og hvordan det påvirker oss. Vi går også grundig gjennom partiets retningslinjer og prosedyrer for konflikthåndtering og hvordan vi kan løse konfliktene på en god måte.